Výjezdová vozidla
Tato cisternová automobilová stříkačka nám slouží jako prvovýjezdové vozidlo ke všem typům událostí. Vyrobila ji v roce 2003 společnost SPS/THZ Slatiňany. Byla zakoupena z prostředků města Prostějova a za přispění dotace od státu ve výši 2 mil. Kč.
Kompletní nástavba bez výbavy vyrobená z hliníkových profilů; nerezová nádrž na vodu a pěnidlo; rolety ZIEGLER; 2 ks dýchacích přístrojů Dräger PSS 90 umístěny v držácích přímo v kabině, další umístěny v nástavbě ve výklopných držácích; v nástavbě držáky pro náhradní vzduchové lahve k dýchacím přístrojům.
Čerpadlo ZIEGLER FP 16/8 (1x sání, 1x plnění hydrantem, 1x lafetová proudnice, 4x výtlak "B"); 1 ks VT(vysokotlaký) naviják s 60m VT hadice a VT proudnicí; mechanický přiměšovač 0-50 l/min.; žárově pozinkované ocelové protrubkování; karoserie nástavby - hliníkový plech(kompletní vnitřní oplechování i regálová zástavba); stavoznaky; žebřík pro výstup na zadní plošinu; vozidlo je vybaveno výstražnou LED rampou Whelen Freedom s osmi zábleskovými moduly, sirénou Whelen Alfa s reproduktorem na masce vozidla, výstražným zábleskovým majákem vzadu nástavby, vpředu na masce vozidla 4 výstražnými světly LED (LIN3 Whelen a Hella); na boku pár LED světel LIN3 a vzadu 2 výstražná oranžová světla pro označení stojícího vozidla; vnitřní osvětlení; bedna na nářadí; držák žebříků a držáky základního příslušenství dle vyhlášky MV 49/2003 Sb.; barevné provedení RAL 3000 s bílými doplňky RAL 9003; reflexní značení 3M dle vyhlášky po celém obvodu vozidla…..
Elektrickým lanovým navijákem 6 tun, osvětlovacím stožárem na dálkové ovládání TVS-01 s halogeny 4x500W, elektrocentrálou Honda EC 6500 (7 kW, 380V/220V); plovoucím čerpadlem Kawasaki 5 kW (1100 l/min); kalovým čerpadlem AS 215; řetězovou motorovou pilou Stihl 460; přetlakovým ventilátorem Tempest, rozbrušovacím agregátem Husqvarna K760; prostředky pro ekologické havárie, základní předlékařskou pomoc a práci ve výškách atd.
Podvozek MAN 14.280 LA-LF
Přední pohon vypinatelný; vzadu dvoumontáž; uzávěrky diferenciálu obou náprav; vpředu ocelový nárazník; vyprošťovací háky vpředu i vzadu; převodovka 8+1/1 rychlostí; tažné zařízení 5 tun vzadu; mlhová přední světla; přídavné nezávislé topení v kabině………
Čerpací zařízení
ZIEGLER FP 16/8
|
Nízkotlaký stupeň
|
Vysokotlaký stupeň
|
Vývěva TROKOMAT
Mech. pístová vývěva, která se uvede autom. v činnost při ztrátě vody v čerpadle (doba nasátí ze 7,5 m do 20 sec)
|
Jmenovitý průtok vody
|
2400 l/min
|
250 l/min
|
|
při jmenovitém tlaku
|
0,8 MPa
|
4,0 MPa
|
|
a jmenovité sací výšce
|
3 m
|
|
|
Nádrže na hasivo nerezové
|
|
Průtokový naviják
|
Odvíjení ruční, navíjení elektrické, pásová brzda
|
Jm. objem nádrže na vodu
|
3.600 l. mat. plast
|
Rozměry hadice
|
DN 25 / 60m
|
Jm. objem nádrže na pěnidlo
|
250 l. mat. plast
|
Pistolová proudnice
|
s možností regulace
průtoku a vodního kužele
|
Rozměry vozidla
|
|
Délka
|
7.250 mm
|
Šířka
|
2.550 mm
|
Výška v nezatíženém stavu
|
3.250 mm
|
Světlost při celkové hmotnosti
|
400 ± 5 mm
|
Hmotnosti vozidla
|
|
Pohotovostní hmotnost
|
9.200 kg
|
Užitečná hmotnost
|
4.800 kg
|
Celková hmotnost
|
14.000 kg
|
Zatížení přední nápravy
|
5.000 kg
|
Zatížení zadní nápravy
|
9.000 kg
|
Kabina
|
|
Typ
|
prodloužená, sklopná
|
Počet míst k sezení
|
1+ 5
|
Nádrže nerezové
|
|
Jm. objem nádrže na vodu
|
3.600 l. mat. plast
|
Jm. objem nádrže na pěnidlo
|
250 l. mat. plast
|
Podvozek
|
|
Typ
|
MAN 14.280 LA-LF
|
Rozvor
|
3.900 mm
|
Typ motoru
|
Naftový, D 0836 LFL 03
|
Motor splňuje emisní normu
|
EURO III.
|
Čistý výkon motoru
|
206 kW/2400 min-1
|
Měrný výkon motoru
|
14,7 kW/t
|
Pohon
|
4x4
|
Převodovka
|
mechanická
|
Nájezdový úhel přední
|
30°
|
Nájezdový úhel zadní
|
25°
|
Antiblokovací systém
|
ABS
|
Maximální rychlost vozidla
|
110 km/h
|
Objem palivové nádrže
|
125 litrů
|
Napětí el. příslušenství
|
24 V
|
Ford Transit DA 8 L 1 Z
Je to naše vozidlo pro výjezd druhého družstva a je také určeno pro přepravu lidí. Vyrobeno a dodáno bylo v roce 2006 za přispění státní dotace na techniku JSDH.
Podvozek
Délka 5.750 mm
Výška Van 2.350 mm (bez nástavby)
Rozvor prodloužený 3.750 mm
Podvozek se bohužel v tomto provedení dodává pouze v celoprosklené verzi. Proto byl dodavatelem po dohodě s námi zvolen postup, kdy byly skla oblepeny bezpečnostní černou fólií a zevnitř zaplechovány hliníkovým plechem. Samozřejmě největším oříškem bylo do auta dostat všechnu předepsanou výbavu dle vyhlášky 49/2003. A to jak rozměrově, tak hmotnostně.
Místo vyjmutí různých jednotlivých přepravek nás napadlo řešení, že v prostoru pro osádku bude upevněna velká hliníková bedna vč. úchytů pro některou výbavu. Tato je ukotvena na kotvící body podvozku pro sedačku. Pokud budeme chtít bednu vytáhnout, jednoduše ji odšroubujeme a přišroubujeme další řadu sedaček.
Nad rámec povinné výbavy je tento DA vybaven ECT B&S 3,5 kW na 220 V, kalovým čerpadlem na 230V, osvětlovacím stativem 2x500W, MŘP Stihl 390 s příslušenstvím, 3 ks dopravními kužely s jedním světlem, akumulátorovou přímočarou pilkou Ryobi a elektropříslušenstvím.
PS Ziegler Ultra Leicht je umístěna na hliníkovém výsuvu, který jde opravdu velmi lehce vytáhnout. Pěkně se i zde podařilo umístit i hydrantový nástavec.
Na zadní dveře byla připevněna také část drobného vybavení, zejména sekery, VRVN atd. a toto je tak velice dobře přístupné a „po ruce“.
Protože na nástavbu na střeše měl výrobce pouze 35 cm, je umístění trošku netradiční, ale účelné. Na střeše najdete 4 dílný hliníkový žebřík, teleskopický trhací hák a 4 ks savic 2,5m.
Celková konečná výška auta je 2.690 mm.
Reproduktor jsme původně chtěli umístit do přední masky vozidla (jiný druh), ale tam jsme nenašli vhodné místo a tak po dohodě nám FD Servis poskytl jiný a to speciální plochý WHSA 40, který je umístěn nad rampou.
Siréna od Whelenu nese označení WS295 HF100 a opravdu její tóny jsou značně řízné a je možnost výběru širokého druhu houkání. Má i tzv. lodní sirénu, tzv. „plašič veverek“.
Jako zvýrazňující prvky jsou použity pásky 3M 50mm v bílé a červené barvě.Nápis HASIČI na přední kapotě je z reflexní fólie.
Toto vozidlo bylo vyrobeno v roce 2006 polskou firmou Szczeszniak Bielsko-Biala. Jeho hodnota vč. vybavení je 1,6 mil. Kč. Bylo pořízeno z prostředků města Prostějova za přispění státní dotace 800 tis. Kč.