Jdi na obsah Jdi na menu
 


Výjezdová vozidla

K výjezdům máme k dispozici celkem 2 vozidla.
                                                         
                                                                      

 

                 CAS K24 MAN 14.280 (4x4.2)  
    
                         Obrazek                          

Tato cisternová automobilová stříkačka nám slouží jako prvovýjezdové vozidlo ke všem typům událostí. Vyrobila ji v roce 2003 společnost SPS/THZ Slatiňany. Byla zakoupena z prostředků města Prostějova a za přispění dotace od státu ve výši 2 mil. Kč.

 
Základní technické údaje:
 
Nástavba:

Kompletní nástavba bez výbavy vyrobená z hliníkových profilů; nerezová   nádrž  na vodu a pěnidlo; rolety ZIEGLER; 2 ks dýchacích přístrojů Dräger PSS 90 umístěny v držácích přímo v kabině, další umístěny v nástavbě ve výklopných držácích; v nástavbě držáky pro náhradní vzduchové lahve k dýchacím přístrojům.

Čerpadlo ZIEGLER FP 16/8 (1x sání, 1x plnění hydrantem, 1x lafetová proudnice, 4x výtlak "B"); 1 ks VT(vysokotlaký) naviják s 60m VT hadice a VT proudnicí; mechanický přiměšovač 0-50 l/min.; žárově pozinkované ocelové protrubkování; karoserie nástavby - hliníkový plech(kompletní vnitřní oplechování i regálová zástavba); stavoznaky; žebřík pro výstup na zadní plošinu; vozidlo je vybaveno výstražnou LED rampou Whelen Freedom s osmi zábleskovými moduly, sirénou Whelen Alfa s reproduktorem na masce vozidla, výstražným zábleskovým majákem vzadu nástavby, vpředu na masce vozidla 4 výstražnými světly LED (LIN3 Whelen a Hella); na boku pár LED světel LIN3 a vzadu 2 výstražná oranžová světla pro označení stojícího vozidla; vnitřní osvětlení; bedna na nářadí; držák žebříků a držáky základního příslušenství dle vyhlášky MV 49/2003 Sb.; barevné provedení RAL 3000 s bílými doplňky RAL 9003; reflexní značení 3M dle vyhlášky po celém obvodu vozidla…..

Vozidlo je dále vybaveno:

Elektrickým lanovým navijákem 6 tun, osvětlovacím stožárem na dálkové ovládání TVS-01 s halogeny 4x500W, elektrocentrálou Honda EC 6500 (7 kW, 380V/220V); plovoucím čerpadlem Kawasaki 5 kW (1100 l/min); kalovým čerpadlem AS 215; řetězovou motorovou pilou Stihl 460; přetlakovým ventilátorem Tempest, rozbrušovacím agregátem Husqvarna K760; prostředky pro ekologické havárie, základní předlékařskou pomoc a práci ve výškách atd.

Podvozek MAN 14.280 LA-LF

Přední pohon vypinatelný; vzadu dvoumontáž; uzávěrky diferenciálu obou náprav; vpředu ocelový nárazník; vyprošťovací háky vpředu i vzadu; převodovka 8+1/1 rychlostí; tažné zařízení 5 tun vzadu; mlhová přední světla; přídavné nezávislé topení v kabině………

Základní technické údaje čerpadla Ziegler FP 16/8:

Čerpací zařízení
ZIEGLER FP 16/8
Nízkotlaký stupeň
Vysokotlaký stupeň
Vývěva TROKOMAT
Mech. pístová vývěva, která se uvede autom. v činnost při ztrátě vody v čerpadle (doba nasátí ze 7,5 m do 20 sec)
 
 
Jmenovitý průtok vody
2400 l/min
250 l/min
při jmenovitém tlaku                        
0,8 MPa
4,0 MPa
a jmenovité sací výšce
3 m
 
 
Nádrže na hasivo nerezové
 
Průtokový naviják
Odvíjení ruční, navíjení elektrické, pásová brzda
Jm. objem nádrže na vodu
3.600 l.   mat. plast
Rozměry hadice
DN 25 / 60m
Jm. objem nádrže na pěnidlo
250 l.      mat. plast
Pistolová proudnice
s možností regulace
průtoku a vodního kužele

                                      

Rozměry vozidla
Délka
7.250 mm
Šířka
2.550 mm
Výška v nezatíženém stavu
3.250 mm
Světlost při celkové hmotnosti
400 ± 5 mm
Hmotnosti vozidla
 
Pohotovostní hmotnost
9.200 kg
Užitečná hmotnost
4.800 kg
Celková hmotnost
14.000 kg
Zatížení přední nápravy
 5.000 kg
Zatížení zadní nápravy
 9.000 kg
Kabina
 
Typ
prodloužená, sklopná
Počet míst k sezení
1+ 5
Nádrže nerezové
 
Jm. objem nádrže na vodu
3.600 l.   mat. plast
Jm. objem nádrže na pěnidlo
250 l.      mat. plast
Podvozek
 
Typ
MAN 14.280 LA-LF
Rozvor
3.900 mm
Typ motoru
Naftový, D 0836 LFL 03
Motor splňuje emisní normu
EURO III.
Čistý výkon motoru
206 kW/2400 min-1
Měrný výkon motoru
14,7 kW/t 
Pohon
4x4
Převodovka
mechanická
Nájezdový úhel přední
30°
Nájezdový úhel zadní                  
25°
Antiblokovací systém
ABS
Maximální rychlost vozidla
110 km/h
Objem palivové nádrže
125 litrů
Napětí el. příslušenství
24 V

                                                                              foto: admin.

 

                                                                      

 Ford Transit DA 8 L 1 Z 

 Obrazek


Je to naše vozidlo pro výjezd druhého družstva  a je také určeno pro přepravu lidí. Vyrobeno a dodáno bylo v roce 2006 za přispění státní dotace na techniku JSDH.

 

 

 Podvozek

 
Technická Data podvozku:
-          FORD TRANSIT   4 x 2
-          Celková hmotnost vozidla 3500 kg , řízení i se skupinou „B“
-          Celoskříňové provedení VAN 
-          zadní hnaná náprava s funkcí TCS
-          Nezávislé topení na chodu motoru a jízdě Eberspacher
-          Čtyřdveřová kabina jednoprostorová nedělená pro 9 osob ( řidič + 2 osoby, 1. řada 3 osoby, 2. řada 3 osoby)
-          posuvné druhé dveře na pravé i levé straně
-          Boční dveře posuvné okna
-          Druhá řada sedadel je odnímatelná
-          Zadní dvoukřídlé dveře, tyto se otvírají až do 256°
-          Vnitřní osvětlení kabiny předního a zadního prostoru 
-          Všechny sedadla jsou vybavené opěrkou hlavy a bezpečnostními pásy 
-          v zadní části vozidla tažné zařízení ISO 50 pro tažení nebržděného  přívěsu do 750 kg.
-          Světlomety do mlhy
-          Radiostanice Motorola GM 360 a střešní antény pro pásmo 170 MHz
 
 Motor
-          4 válec řadový o objemu 2400 ccm a výkonu 105 kW/ 140 koní (nejsilnější od Forda)
-          kroutící moment 375 Nm při 1250 -3000 ot/min  
-          čtyřdobý přeplňovaný motor s vysokotlakým vstřikováním -COMMON RAIL 2. generace
-          splňující emisní normu EURO III se zvýhodněním pro řadu EURO IV
  
Převodové ústrojí
-          převodovka mechanická synchronizovaná 6 stupňů vpřed, 1 stupeň vzad
 
Rozměry:

 Délka 5.750 mm

Šířka celková 2.380 mm

Výška Van 2.350 mm (bez nástavby)

Rozvor prodloužený 3.750 mm

Celkové možné zatížení 1.650 kg
 
Vestavba:

Podvozek se bohužel v tomto provedení dodává pouze v celoprosklené verzi. Proto byl dodavatelem po dohodě s námi zvolen postup, kdy byly skla oblepeny bezpečnostní černou fólií a zevnitř zaplechovány hliníkovým plechem. Samozřejmě největším oříškem bylo do auta dostat všechnu předepsanou výbavu dle vyhlášky 49/2003. A to jak rozměrově, tak hmotnostně.

Proto jsme využili schválené zadání s možností krátkodobého vyjmutí části výbavy a umístění další řady sedaček.

Místo vyjmutí různých jednotlivých přepravek nás napadlo řešení, že v prostoru pro osádku bude upevněna velká hliníková bedna vč. úchytů pro některou výbavu. Tato je ukotvena na kotvící body podvozku pro sedačku. Pokud budeme chtít bednu vytáhnout, jednoduše ji odšroubujeme a přišroubujeme další řadu sedaček.

Hliníková bedna obsahuje konkrétně hlavně tuto výbavu:
-          přiměšovač na pěnu
-          proudnici na střední pěnu
-          kulový kohout
-          ejektor
-          přetlakový ventil
-          2 DP saturn S5
-          2 náhradní lahve pro DP
-          2 ks hadic C
-          4 ks hadic B
 
Ostatní položky vybavení jsou umístěny v zadním nákladovém prostoru a na střeše.
Zadní prostor je od osádky oddělen pevnou příčkou z hliníkového plechu.

Nad rámec povinné výbavy je tento DA vybaven ECT B&S 3,5 kW na 220 V, kalovým čerpadlem na 230V, osvětlovacím stativem 2x500W, MŘP Stihl 390 s příslušenstvím, 3 ks dopravními kužely s jedním světlem, akumulátorovou přímočarou pilkou Ryobi a elektropříslušenstvím.

Místo klasických nosítek byla zvolena páteřní deska BaXstrap s popruhy.

PS Ziegler Ultra Leicht je umístěna na hliníkovém výsuvu, který jde opravdu velmi lehce vytáhnout. Pěkně se i zde podařilo umístit i hydrantový nástavec.

Na druhém výsuvu je umístěna elektrocentrála a 2 DP Saturn S5.

Na zadní dveře byla připevněna také část drobného vybavení, zejména sekery, VRVN atd. a toto je tak velice dobře přístupné a „po ruce“.

Přístup na střechu je po originálním žebříčku od Forda.

Protože na nástavbu na střeše měl výrobce pouze 35 cm, je umístění trošku netradiční, ale účelné. Na střeše najdete 4 dílný hliníkový žebřík, teleskopický trhací hák a 4 ks savic 2,5m.

Celková konečná výška auta je 2.690 mm.

Zde musím zdůraznit, že umístění vybavení ještě není konečné. Chceme nad PS 8 umístit hadicové koše pro hadice B, bohužel nám na tyto už nezbyly finance.
 
Výstražné zařízení:
 
Přední rampa je 8 záblesková 9M288000, 4 záblesky přímo vpřed, 2 šikmo vpřed, 2 šikmo vzad a délky 1397 mm (nepřehlédnutelná)
Zadní 2 ks majáků v rozích Comet B Haensch
Přední přídavná SuperLED světla TIR3 2 ks
Pro označení stojícího vozidla oranžová světelná alej 6x TIR3 TAD6 Dominator, která je vysoká jen 4 cm a je kryta plechem. Tato nám byla prý dodána jako prvním v ČR.

Reproduktor jsme původně chtěli umístit do přední masky vozidla (jiný druh), ale tam jsme nenašli vhodné místo a tak po dohodě nám FD Servis poskytl jiný a to speciální plochý WHSA 40, který je umístěn nad rampou.

Siréna od Whelenu nese označení WS295 HF100 a opravdu její tóny jsou značně řízné a je možnost výběru širokého druhu houkání. Má i tzv. lodní sirénu, tzv. „plašič veverek“.
Jako zvýrazňující prvky jsou použity pásky 3M 50mm v bílé a červené barvě.Nápis HASIČI na přední kapotě je z reflexní fólie.

Lze ho použít u dopravní nehody, čerpání vody, větrné kalamity a doplňování cisteren atd.
 

Toto vozidlo bylo vyrobeno v roce 2006 polskou firmou Szczeszniak Bielsko-Biala. Jeho hodnota vč. vybavení je 1,6 mil. Kč. Bylo pořízeno z prostředků města Prostějova za přispění státní dotace 800 tis. Kč.